Afbeelding

Hoe UGC-content te Sourcen voor je Volgende Betaalde Advertentiecampagne

Partner content 72 keer gelezen

User-generated content (UGC) is een ongelooflijk waardevolle troef in betaalde advertentiecampagnes om één belangrijke reden: inhoud, gecreëerd door gebruikers, in plaats van merken, komt authentieker, eerlijker en betrouwbaarder over.

UGC-video’s, foto’s en getuigenissen helpen bij het opbouwen van geloofwaardigheid en creëren een sterkere band tussen merken en hun doelgroepen.

Laten we eens kijken hoe je kwalitatieve UGC-content kunt verkrijgen voor je volgende betaalde advertentiecampagnes en een beknopte handleiding over hoe je dit kunt doen.

Hoe UGC-content te Sourcen?

Er zijn twee manieren om UGC-content te verkrijgen.

De meeste websites zullen je aanbevelen om het van je klanten te verkrijgen. Wanneer ze jouw producten kopen (of deze ontvangen in wedstrijden en weggeefacties), delen ze hun ervaring met jouw merk op hun sociale media. Je kunt vervolgens hun inhoud gebruiken in jouw betaalde advertenties.

Maar dit is niet de beste optie, vanwege juridische kwesties, problemen met de kwaliteit van de inhoud, berichten en nauwkeurigheid van productinformatie.

De beste manier om kwalitatieve UGC-content te verkrijgen die converteert, is van ervaren UGC-creators. Zo doe je dat:

Van UGC-creators

Het sourcen van content van getalenteerde en professionele UGC-makers kan het verschil maken in jouw marketingcampagnes omdat je de authenticiteit van gebruikersbijdragen combineert met hoogwaardige video’s.

Hier is hoe je het doet:

  1. 1. Vind UGC-creators

Terwijl je makers handmatig kunt vinden op Instagram of TikTok, is het veel sneller om contact met hen te maken via een UGC-platform, zoals een online marktplaats waar UGC-makers een streng screeningproces doorlopen om ervoor te zorgen dat ze bekwaam, serieus en ervaren zijn in wat ze doen.

  1. 2. Geef een gedetailleerde briefing

Zorg ervoor dat je de makers zoveel mogelijk details geeft - de taal van de video, het type video (unboxing, beoordeling, how-to...), de informatie die je wilt dat ze opnemen met gesprekspunten en meer. Hoe gedetailleerder de briefing, hoe beter de video.

  1. 3. Selecteer de meest geschikte makers

Zodra de makers solliciteren voor jouw project, bekijk dan hun portfolio en selecteer alleen degenen die het beste bij jouw merk passen.

  1. 4. Kies voor langdurige samenwerking

Zodra je makers vindt die bij jouw merk en vereisten passen, en de perfecte match zijn met wat je nodig hebt, zijn langdurige samenwerkingen een goede optie om een constante stroom van kwaliteitscontent voor jouw marketingcampagnes te garanderen. Uiteindelijk kun je de UGC-content niet alleen gebruiken voor betaalde advertentiecampagnes, maar ook voor jouw social media platforms, nieuwsbrief en website.

Van Gebruikers

Zoals hierboven vermeld, kun je ook gebruikmaken van content die jouw gebruikers maken en deze op jouw kanalen en platforms opnieuw posten.

Dit is het beste wanneer je al een gevestigde klantenbasis hebt die regelmatig gebruikmaakt van jouw producten en diensten. Dan kan hun content een geweldige toevoeging zijn aan jouw strategie, omdat je wedstrijden, weggeefacties en andere manieren kunt organiseren om gebruikersparticipatie aan te moedigen.

Echter, het is nog steeds het beste om hun content slechts als een klein onderdeel te gebruiken en te vertrouwen op een constante stroom van content van UGC-makers om een paar redenen:

De rechten van de inhoud behoren jou toe

In tegenstelling tot content van jouw gebruikers, behoort de content die je ontvangt van UGC-makers toe aan jou, niet aan de makers. Dat betekent dat je met de content kunt doen wat je wilt; er zijn geen auteursrechtelijke kwesties betrokken en geen mogelijke juridische complicaties.

Een constante aanvoer van relevante, kwaliteitscontent

Niet alle content die je van jouw klanten ontvangt is goed en relevant. Misschien missen de video’s en Stories de belangrijkste voordelen van jouw product of bevatten ze zelfs onjuiste details. Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat de foto’s en video’s van jouw gebruikers overeenkomen met jouw branding.

Door samen te werken met UGC-creators, geef je ze gedetailleerde informatie over wat ze moeten opnemen, en vooral niet moeten opnemen in de video’s.

Zo ontvang je elke keer kwaliteitscontent, precies wanneer je dit nodig hebt. Zelfs als jouw gebruikers geweldige content produceren en je deze kunt gebruiken in jouw campagnes, kun je nooit zeker zijn wanneer je de volgende winnende video zult ontvangen. Makers daarentegen leveren de content wanneer nodig en zo vaak als nodig.

Waarom Zou Je UGC Moeten Gebruiken in Betaalde Advertentiecampagnes

Authentieke Inhoud: op basis van statistieken wordt UGC door gebruikers beschouwd als authentieker dan traditionele reclame, omdat het rechtstreeks van andere gebruikers komt en hun persoonlijke ervaring met het product of de dienst van het merk omvat.

Verhoogde Conversies: UGC heeft een directe invloed op het stimuleren van conversies. Wanneer jouw potentiële doelgroep echte mensen ziet die jouw product gebruiken, heeft dat een sterke invloed op hun aankoopbeslissingen, omdat het sociale bewijs geeft en geruststelling over een positieve ervaring, waardoor ze zelf eerder geneigd zijn om te converteren.

Vertrouwen en Geloofwaardigheid: advertenties met echte klantervaringen hebben meer kans om het vertrouwen te vergroten. Een Nielsen-rapport suggereert dat 92% van de consumenten organische, door gebruikers gegenereerde inhoud meer vertrouwen dan traditionele reclame.

Verbeterde Betrokkenheid: Content van echte gebruikers is vaak meer herkenbaar en boeiend, wat leidt tot hogere interactiepercentages.Verfijn je aanpak op basis van inzichten en creëer een UGC-contentmachine die perfect werkt voor jouw E-commerce marketingstrategie.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant